separator
separator
separator
separator
separator
separator
separator
separator
separator
separator
separator
separator
separator
separator
separator
  Divers Util Service S.R.L.
S.C. Divers Util Service S.R.L.
Pitesti, DN65B KM4+850M INTRARE A1, 117140, judetul Arges, Romania
Distribuim sanatate pentru echipamente de productie


Roti si rotile industriale

 

TERMENI:

 

 

Roata - compusa din janta si bandaj (suprafata de rulare)

In functie de tip poate fi fara rulment (cel mai uzual); cu rulment ce role (ace); rulment cu bile.


 


Janta poate fi din urmatoarele materiale: poliamida alba sau neagra, aluminiu, fonta.


 

Bandajul (calea de rulare): fara bandaj in cazul poliamidei albe (rularea se face direct pe janta), cauciuc vulcanizat standard (negru,gri), cauciuc elastic (negru, gri, albastru), poliuretan (92/96 Shore A), poliuretan (75 Shore A).


Rotila - asamblu compus din roata si furca.

 

Furca - componenta prin care roata se ataseaza la un asamblu.


Furca poate fi fixa sau pivotanta (360 grade)

Priderea fucii pivotante pe un asamblu se realizeaza prin

          • surub (nu este inclus), caz in care furca este prevazuta cu orificiu pentru trecerea surubului.

          • prin placa dreptunghiulara cu 4 orificii de prindere (pentru suruburi)

Furca fixa se ataseaza prin placa dreptunghiulara cu 4 orificii de prindere (pentru suruburi)


Frana - numai pentru furcile pivotante. Realizeaza dubla blocare, adica blocheaza roata sa se invarta si furca sa pivoteze.



CUM COMANDAM SI CUM ALEGEM O ROATA (ROTILA):


- Nu se schimba o roata, folosindu-se o furca deja uzata.

- Rotile se comanda pentru aplicatii unde nu se pot fixa furcile standard, sau in alte aplicatii speciale.

O rotila este necesara in doua cazuri: pentru inlocuirea unei (unor) rotile uzate sau pentru un asamblu nou (faza de proiect).

In cazul in care doriti inlocuirea unei singure rotile dintr-un asamblu ar tebui sa tineti cont de uzura generala (nu este indicat sa aveti 2 sau 3 rotile uzate si restul noi). Daca totusi doriti acest lucru atunci inaltimea de montaj (h total rotila) este cel mai important criteriu de alegere. De asemenea trebuie folosita acelasi tip de roata (janta si bandaj).

Daca inlocuiti toate rotilele asamblului iar cele vechi au dat pana in momentul schimbarii rezultatele scontate folositi acelasi tip.

Daca folosirea aceluiasi tip nu convine din punct de vedere al costurilor sau al duratei de livrare se pot face echivalente, consultand reprezentantul nostru.

In cazul de proiect se vor lua in considerare mai multe aspecte sarcina totala asamblu, nr. de rotile, inaltime de montaj, tip de janta, bandaj, domeniu utilizare, suprafata de rulare.

In situatia in care aveti sau nu specificatii referitoare la aceste probleme, in faza de proiect va sugeram sa apelati la reprezentantul nostru, pentru o alegere cat mai corecta si de a avea o balanta costuri - necesitate - performanta cat mai echilibrata.


TIPURI DE ROTILE (CELE MAI UZUALE):



Poliamida : Culoare alba. Recomandata pentru domeniul alimentar, panificatie,abatoare,carmangerii. Suprafata de contact poate fi neteda sau cu usoare dnivelari. Nu este recomandata pentru suprafete vopsite, cauciucate sau moi pentru ca le poate deteriora.



 


Cauciuc elastic negru sau gri: In functie de sarcina miezul poate fi din tabla de otel ambutisata, aluminiu, plastic. Suprafete plane, netede.Suprafata sa nu fie incarcata cu span (mai ales metalic) care poate taia cauciucul. Diferenta intre cauciucul negru si cel gri este aceea ca cel negru lasa urme.


 


Poliuretan 92/96 Shore A: Culoare galben-maronie, miez poliamida neagra, aluminiu, fonta. Orice suprafata si in general pentru sarcini mari. Potrivita pentru span metalic care se infige in poliuretan si nu il taie. Denivelari accentuate (si in functie de diametru). Nu lasa urme, nu deterioreaza (zgarie) suprafetele moi.


 


Poliuretan 75 Shore A. Culoare rosie. Aceleasi caracteristici, dar mai moale pentru incarcari mari, suprafete lucioase si dure pentru ca asamblul sa nu alunece si sa devina incontrolabil.